Terugblik Analytics Foyer: Deel 1

By Laura van Duijvenbode on 14 december 2018

Afgelopen dinsdag vond onze analytics foyer plaats. Op deze feestelijke eindejaarseditie mochten we 79 aanwezigen ontvangen om samen 2018 af te sluiten. Het werd een interessante namiddag en avond waarbij het publiek mocht kennismaken met klantencases en het potentieel van Artificial Intelligence. De kernboodschap die we meepikten?  Analytics verandert data in bruikbare inzichten die uw business naar een hoger niveau tillen.

Continue Reading

Personaliseer je marketingstrategie met Analytics

By Laura van Duijvenbode on 16 november 2018

Data Analytics zijn voor bedrijven  vandaag onmisbaar geworden in een gepersonaliseerde marketingstrategie. Overtuigd van de waarde van data en de inzichten die deze kunnen brengen, riep één van onze klanten in de consumentengoederensector, hulp in bij de lancering van een volledig nieuw product. Met de hulp van AE, slaagden zij erin om hun doelgroep efficiënter te bereiken en mooie resultaten te boeken.

Continue Reading

Bringr: een innovatieve service gebouwd in co-creatie met bpost

By Lara Borms on 02 oktober 2018

Bpost klopte aan bij AE met de vraag een innovatieve dienst uit te werken dat op het principe van crowdsourcing is gebaseerd. Het idee werd in co-creatie modus tijdens de AE Hackathon van 2015 een eerste keer verkend. Na intens gebrainstorm ontstonden de eerste mock-ups voor de applicatie die later de naam ‘Bringr’ kreeg.

Continue Reading

People Analytics en de meerwaarde voor HR

By Jessica Ruelens on 14 april 2016

We leven in een talent economy en meer dan ooit realiseren bedrijven zich dat business succes gebouwd wordt op de schouders van sterke mensen. Door de opkomst van initiatieven als ‘Great Place To Work’ en de populariteit van LinkedIn heeft het HR departement de voorbije tiental jaren aan strategisch belang gewonnen. Bedrijven erkennen dat wanneer ze over een gelukkige schare aan werknemers beschikken, heel de business erbij gebaat is.

Continue Reading

Hoe Analytics kan helpen bij het ontsluiten van kennis in je documenten

By Alex Wauters on 21 januari 2016

Organisaties bezitten vaak veel data die opgeslagen wordt in ongestructureerde formaten. Vaak gaat het hierbij over data die mensen als vrije tekst hebben kunnen ingeven; denk hierbij bv. aan e-mails, call center logs, presentaties, handleidingen, etc. Analytics kan in deze situaties helpen om de waarde die verscholen zit in deze data toegankelijk te maken.

Continue Reading

Lists by Topic

see all

Posts by Topic

see all