Information Management bij AE: Niels aan het woord!

By Laura van Duijvenbode on 04 februari 2020

Bij AE maak je als data engineer deel uit van een hechte Information Management-community. Je verwerkt diverse databronnen tot concreet toepasbare businesshandvaten: een rol die meer inhoudt dan je op het eerste gezicht misschien zou denken. Dat weet Niels Nuyttens als geen ander. Als ervaren data engineer vertelt hij ons graag meer over zijn job, de data die hij aan klanten levert en de uitdagingen die de IM-community volgens hem te wachten staan.

Continue Reading

Verzekerd van een persoonlijke aanpak dankzij analytics

By Laura van Duijvenbode on 17 mei 2018

KBC is één van de grootste bank-verzekeraars in België voor zowel particulieren als middelgrote ondernemingen. Om hun huidige marktpositie te verstevigen, en hun evolutie naar een data driven organisatie verder te zetten, wil de bank vandaag de beschikbare data maximaal benutten

Met de evolutie naar een data driven organisatie is het intensief gebruik van commerciële data en data-analyse uitgegroeid tot een strategische kerncompetentie van KBC. Samen met onze business partners bouwen zij meerdere nieuwe kwaliteitsvolle data layers op (Commercial data, Risk data, e.a…) die correcte en consistente data bevatten. Ze zijn gebaseerd op eenduidige definities en voldoen aan de nieuwe GDPR wetgeving. Zo kunnen data op het gewenste moment in de juiste vorm en via het juiste kanaal ontsloten  worden. Deze nieuwe Data Layers worden ontwikkeld op een Big Data platform met hun specifieke tools & technologieën. Concreet riep de bank de hulp van AE in om de data die ze nu al verzamelt, om te zetten naar inzichten die zinvol en bruikbaar zijn voor de interne diensten. Het uiteindelijke doel is het verzekeren van een persoonlijke aanpak voor de eindklanten van KBC.

Continue Reading

Welke klanten staan op het punt mijn bedrijf te verlaten? En wat kan ik eraan doen?

By Davy Sannen on 03 september 2015

Een introductie tot ‘Churn Prediction’ op basis van een concrete case uit de bankenwereld.

Continue Reading

Wie is mijn klant en waarom moet ik dat weten?

By Jessica Ruelens on 27 augustus 2015

Heb je je ooit afgevraagd hoe je klanten zich op grote schaal gedragen? Weet je welke klanten het meest waardevol zijn en via welke klanten je opportuniteiten kan aanboren? Mogelijks heb je een algemeen beeld van het gedrag van je klanten – op basis van hun gedrag uit het verleden – maar is dat beeld ook gebaseerd op feiten of data?

Continue Reading

Ontdek welke waarde inzicht in je klanten voor je organisatie kan opleveren

By Bram Vanschoenwinkel on 20 augustus 2015

De opkomst van digital heeft de marketingwereld grondig door elkaar geschud. Hoe kan je deze veranderingen in jouw voordeel laten werken door het toepassen van Analytics?

Continue Reading

Lists by Topic

see all

Posts by Topic

see all