Welke klanten staan op het punt mijn bedrijf te verlaten? En wat kan ik eraan doen?

By Davy Sannen on 03 september 2015

Een introductie tot ‘Churn Prediction’ op basis van een concrete case uit de bankenwereld.

Continue Reading

Wie is mijn klant en waarom moet ik dat weten?

By Jessica Ruelens on 27 augustus 2015

Heb je je ooit afgevraagd hoe je klanten zich op grote schaal gedragen? Weet je welke klanten het meest waardevol zijn en via welke klanten je opportuniteiten kan aanboren? Mogelijks heb je een algemeen beeld van het gedrag van je klanten – op basis van hun gedrag uit het verleden – maar is dat beeld ook gebaseerd op feiten of data?

Continue Reading

Ontdek welke waarde inzicht in je klanten voor je organisatie kan opleveren

By Bram Vanschoenwinkel on 20 augustus 2015

De opkomst van digital heeft de marketingwereld grondig door elkaar geschud. Hoe kan je deze veranderingen in jouw voordeel laten werken door het toepassen van Analytics?

Continue Reading

Uw gegevens zijn uw reputatie

By Guido Van Humbeeck on 03 april 2014

“Quid est veritas?” (Wat is de waarheid?). Een vraag die 2000 jaar oud is en vandaag meer dan ooit acuut is in onze IT-systemen. Welke CEO durft vandaag met 100% zekerheid zeggen dat de gegevens binnen zijn bedrijf correct zijn? Of nog beter: welke versie van de waarheid in elk van de IT systemen benadert het best de realiteit.

Silobouw

Jawel, vandaag worden we geconfronteerd met de gevolgen van 30 jaar ICT silo-bouw. En dit is geen verwijt. Het is wat het is. Maar vandaag zitten we met verschillende toepassingen, elk met hun eigen gegevensbank. Deze gegevensbanken bevatten bijv. allemaal gegevens over klanten, producten, … telkens op een iets andere manier, binnen een verschillende context, voor verschillende doeleinden.

Maar toch: een klant is een klant en liefst heeft de klant maar één adres of is op zijn minst, in alle systemen, het adres van een klant hetzelfde. Dit maar als voorbeeld.

Continue Reading

Informatie modelleren was, is en zal zijn

By Geert Sprengers on 13 november 2012

Het ontwerpen en integreren van ICT-systemen moet bij tijd en stond zichzelf eens heruitvinden en opnieuw verpakt worden. Dat kan niet anders. Er wordt zo veel onderzoek gedaan, we hebben zo veel ervaring opgedaan. Wees eerlijk, de sector wordt slimmer! Laat er dan nog eens wat marketeers en strategisten mee aan de slag en de buzz-woorden veranderen cyclisch.

Begrijp de taal van de business

Laat het nu de periode van de CBD, EAI, BI, MDM, SOA, ... zijn. Ondanks deze veranderingen ben ik gedurende jaren nog steeds 80% van mijn tijd bezig met nadenken, praten, discussiëren, instrueren over en structureren van informatie. Niet alleen bij het ontwerpen van systemen of services, maar ook en zeker bij ontwarren van businessproblemen.

Dat wil zeggen dat de essentie dezelfde is gebleven: begrijp de taal van je business!

Continue Reading

Lists by Topic

see all

Posts by Topic

see all