Duik dieper dan de Data hype

Data-analytics zijn het ideale verlengstuk op de traditionele marketing. De data maakt het mogelijk om inzichten te krijgen in (potentiële) klanten en hun gedrag om hen zo nog gerichter te kunnen targeten. Tevens kunnen marketeers hun acties nog gerichter afstemmen. Deze tweedaagse opleiding biedt je een overzicht van analytische methodologieën en technieken om met data aan de slag te gaan en het rendement van jouw marketingactiviteiten te maximaliseren.

Dag 1: De Data-hype voorbij:

We schetsen het data-analyse landschap en tonen welke waarde data heeft in marketing: welke marketing concepten en tools zijn er allemaal geënt op analytics? Daarnaast geven we je een inkijk in de bredere context van Information Management, en bekijken we de beschikbare tooling en software.

Dag 2: Modellering en technieken:

Tijdens deze praktijkdag gaan we verder in op de verschillende beschikbare analytics methodologieën en technieken, die daarna toegepast worden in hands-on oefeningen m.b.v. de tool Rattle (gebaseerd op R, een open source technologie voor statistische berekeningen)

De deelnemers worden uitgenodigd om hun eigen klantendata mee te brengen, waarop ze de aangeleerde technieken al een eerste keer kunnen toepassen.

Tot slot stellen we een concreet stappenplan op: van het opstarten van marketing analytics, tot het creëren van betrokkenheid bij jouw stakeholders en de verrijking van de data van buitenaf.

 

Onderwerpen

  • Campaing management
  • Information management
  • Customer experience platforms
  • Targeted marketing
  • Klantensegmentatie en -profiling
  • Process mining
  • Social Network Analysis
  • Sentiment Analysis  

Doelpubliek

Wij brengen deze cursus voor professionals die met marketing bezig zijn of die op een andere manier met klantendata in aanraking komen, en streven naar een excellente klantenbeleving. Het is een meerwaarde voor iedereen die de volledige impact van marketing analytics wil ontdekken.

Over de lesgever

bram vsw

Bram Vanschoenwinkel is expert in het Information Management domein met een uitgebreide kennis van de verscheidene analytics methodologiën en technieken. Daarnaast is hij eigenaar van BRAVAN consultancy

email_sig_linkedin  

 

sem peelman

Sem Peelman heeft na een academische carrière de overstap gemaakt naar consultancy. Sem bezit een sterke achtergrond in data analyse. Hij brengt deze dagdagelijks in praktijk als consultant bij AE.

email_sig_linkedin

Terug naar het overzicht